Veel gestelde vragen

 

WANNEER WORDT MIJN BOEKET GELEVERD?

De levering gebeurt op de gevraagde dag, behoudens in geval van heirkracht. Voorbeelden hiervan zijn extreme weersomstandigheden, natuurrampen, lokale festiviteiten... in dit geval zal het Belflora kantoor u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte brengen.
Het tijdstip van levering is afhankelijk van de openingsuren van de lokale bloemenzaak. Indien u een gewenst tijdsblok wenst mee te delen, dient dit minstens 24 uur op voorhand te gebeuren. U kan dit doen in de rubriek "Opmerkingen betreffende de levering" bij het plaatsen van uw bestelling. Wij kunnen u enkel het gewenste leveringsuur garanderen in geval van begrafenissen en huwelijken. In alle andere gevallen zal de bloemenzaak zijn best doen om rekening te houden met uw verzoek.

WAT GEBEURT ER MET MIJN BESTELLING?

Na het plaatsen van uw bestelling krijgt u een bevestigingsmail met een referentienummer. Deze bestelling wordt verwerkt en gecontroleerd in het hoofdkantoor van Belflora. Nadien wordt uw bestelling verstuurd naar de dichtstbijzijnde florist die met grote zorg het gewenste product zal maken en leveren.

KRIJG IK EEN BEVESTIGING VAN LEVERING?

U krijgt een bevestiging na bestelling. Vanaf dit moment doen wij het nodigen zodat de bloemen op de gewenste datum geleverd worden. Eénmaal de bloemen geleverd zijn, gaan wij ervan uit dat de ontvanger u contacteert. Indien u meer informatie wenst kan u steeds contact opnemen met de Belflora klantendienst via e-mail info@fleurop.be of telefonisch op +32 2 242 29 64.

WAT GEBEURT ER ALS DE ONTVANGER NIET THUIS IS?

Onze bloemenzaak tracht de bloemen te leveren en laat een afwezigheidskaartje achter indien de bestemmeling niet aanwezig is, daarna probeert hij de ontvangers telefonisch te bereiken. Indien de florist de bloemen niet heeft kunnen leveren, of de ontvanger niet heeft kunnen bereiken binnen de 24 uur, zal hij ons verwittigen van de niet-levering en u zal op uw beurt hiervan verwittigd worden per telefoon of per e-mail. Bij afwezigheid van de ontvanger heeft de florist het recht de bloemen achter te laten bij derden (bijvoorbeeld bij de buren, aan de receptie, bij de portier, bij de begrafenisondernemer, enz.) die garant staat voor het overhandigen van de bloemen aan hun ontvanger. Dit geldt ook voor alle stukken in bijlage (geschenk, bijhorende brief, enz.) die aan de florist werden toevertrouwd.

WAAR KAN IK TERECHT MET ANDERE VRAGEN?

De Belflora klantendienst staat ter uwe beschikking van maandag tot vrijdag van 8u15 tot 12u en van 13u tot 17u, zaterdag van 9u tot 12u. U kan ons bereiken viainfo@fleurop.be of telefonisch op +32 2 242 29 64.

TOT WELK UUR WORDT ER GELEVERD?

Vele van onze bloemenzaken voeren nog leveringen uit na de sluiting van hun winkel. Dit zullen ze voornamelijk doen indien het leveringsadres een privéadres is en waar de kans groter is om na 17u iemand thuis aan te treffen. Natuurlijk kan u als klant ook steeds opmerkingen achterlaten in de daarvoor voorziene ruimte.

KAN IK EEN TIJDSTIP INGEVEN?

Indien u een gewenst tijdsblok wenst mee te delen, dient dit minstens 24 uur op voorhand te gebeuren. U kan dit doen in de rubriek "Opmerkingen betreffende de levering" bij het plaatsen van uw bestelling. Wij kunnen u enkel het gewenste leveringsuur garanderen in geval van begrafenissen en huwelijken. Andere gevallen zal de bloemenzaak zijn best doen rekening te houden met uw verzoek.

IS HET VEILIG BETALEN?

Belflora werkt samen met Ogone, één van de wereldleiders in  het verwerken van online betalingen. Ogone stelt u in staat betalingen in een ergonomische en gebruiksvriendelijke omgeving te doen, met een optimale veiligheid en privacy. Zij bieden een ruime waaier aan betalingskanalen aan, zo aanvaarden zij alle bankkaarten, creditkaarten, PayPal en iDEAL. Ter controle vragen zij bij de betaling een verificatiecode van de kaartlezer.

HOE GA IK TE WERK VOOR EEN BEGRAFENIS?

De naam en voornaam van de overledene moeten ingevuld worden. U hebt de mogelijkheid om een crematorium, funerarium of geloofsinstelling te vermelden. Ook het uur van de dienst en een eventuele contactpersoon kunnen ingegeven worden. Het telefoonnummer wordt gevraagd om meer informatie te verkrijgen over de dienst indien nodig. U kan meer informatie vermelden in de opmerkingen.

ZIET MIJN BOEKET ERUIT ZOALS OP DE FOTO'S?

Bloemen zijn seizoensgebonden. Daarom beschikken wij dus niet altijd over het gehele assortiment bloemensoorten, zelfs niet op de online Belflora bloemenshop.
Wij kunnen niet altijd de beschikbaarheid waarborgen van de verschillende bloemen bij de bloemenzaken wereldwijd, en zeker niet voor "last-minute"-bestellingen.
De samenstelling van de Belflora producten kunnen dus lichtelijk verschillen met deze van de gefotografeerde items. Maar elk Belflora product wordt op het laatste moment ter plaatse en individueel gerealiseerd door hooggekwalificeerde floristen die er alles aan doen om kleur en vorm van de geïllustreerde producten te behouden.

KAN HET BOEKET OP ZON- OF FEESTDAGEN GELEVERD WORDEN?

In principe worden er geen levering uitgevoerd op zondagen en wettelijke feestdagen. Toch zijn er enkele bloemenwinkels open op deze dagen.